Első lakásom

Első lakásom

Birtokba vétel

2021. szeptember 23. - Sansevieria

Két héttel a szerződéskötés után sort került a lakás végleges átadására. Nagy szerencsém volt az immár régi tulajjal, hiszen gyorsan kiürítette a lakást ( a szerződésben egy hónap volt előírva).

Az ügyvédnél a maradék papírok és a fennmaradó részlet kifizetése egész gyorsan, gördülékenyen ment hasonlóan a szerződéskötéshez, most is online átulalással fizettünk. Így az irodából már úgy léptem ki, hogy most már tényleg a miénk a lakás, ezt akkor még nem nagyon fogtam fel. De azért hamar hozzászokik az ember, főleg ha a felújításon kezd el gondolkodni, de erről majd később.

Mielőtt az ügyvédhez mentünk volna a lakásban találkoztunk a mérőórák leolvasása miatt. Ez már azért kicsit problámásabb rész, igazából ez sem bonyolult, de érdemes rá felkészülni. A lakás átadásának napjától az új tulajdonos köteles fizetni a közüzemi számlákat és a közös költséget. Az utóbbiról a tulaj kért a közös képviselőtől egy igazolást, miszerint nincs neki tartozása, az adott dátumig a ki van fizetve a közös költség.

A mérőórákról készítettünk egy jegyzőkönyvet, a mérőórák számával és állásával. Illetve fotókat is készítettem biztos ami biztos alapon. Mivel panellakásról van szó a távhős mérőórát, a vízórákat és a villanyórát kellett leolvasni. A lakások többségébel ellentétben nem költségmegosztók vannak a lakáson, hanem egy hőmennyiség mérő, ezért ezt is le tudtuk olvasni. 

A mai villanyórák digitálisan írják ki az állást, és csak pár másodpercenként mutatja így egy kicsit várni kell, illetve jó ütemben fotózni. A képen épp a rossz ütemű fotózás eredménye látható. A mérőóra száma a vonalkód környékén lévő szám, ez esetben alatta volt, 10 darab számjegy.villanyora.jpg A vízórát már talán mindenki olvasott le, ebből lehet 2 vagy 4 darab attól függően, hogy a konyhai és a fürdőszoba egyben vagy külön van-e. A szürke téglalap helyén van a mérő száma. Az állásnál csak a fekete számos részt kell felírni - vagyis csak az egész köbmétereket.

vizora.jpg

Az általunk készített jegyzőkönyv mellett még érdemes már ide magunkkal hozni az egyes szolgáltatók formanyomtatványait, ugyanis egy részére szintén kell a régi tulajdonos aláírása. Ezeket ezután már online felületeken is fel lehet tölteni és így sok időt spórolhatunk meg. Sőt a nyomtatványokon amit csak tudunk töltsünk ki előre, így egyrészt látjuk majd, hogy mi hiányzik még és kevesebbet kell utülag írogatni. Ugyan egy részét én is magammal vittem valami elfelejtődött és csak utólag kérdeztem rá, illetve hiányosan töltöttem fel. Még várom a szolgáltatók visszajelzéseit, de úgy tűnik azért ez nem halad olyan gyorsan. A papírokon általában van valamilyen költséghely azonosító kell tüntetni, ez a régi számlákon szerepel, ha tudjuk kérjük el. Nálam ez kimaradt, remélem így sikerül, de biztos egyszerűbb úgy, ha az is megvan.

A szükséges infóknak ezeken a honlapokon  néztem utána ( Nincs kizárva, hogy azért még nem találtam meg mindent). A szolgáltatók területenként eltérhetnek, ezek csak azok amikkel én találkoztam egy budapesti panel esetén:

                       Információk, szükséges iratok

Nekem kicsit furcsa volt, de a vűzórákat nem a vízművek honlapján kell bejelenteni, hanem van egy külön cég aki foglalkozik ezzel, a Díjbeszedő Holding ZRt.. De a letölthető egy része nyomtatványok már Fővárosi Vízművektől származik a fejléc alapján.

Elvileg az áram és a gáz fizetését majd össze lehet vonni és egy felületen intézni, de mivel még nem jeleztek vissza a szolgatók így jelenleg nincs mit.

 A szolgáltatókkal amíg lehet megpróbálom a személyes ügyfélszolgálatra járkálást elkerülni, viszont a közös képviselőhöz egyszer szerintem illik elmenni, egyrészt neki is fel kell vezetni az adatokat - ezeket elküldtem emailben is. De mivel később még ki tudja milyen ügyes-bajos dolgok miatt kell találkozni nem árt megismerni személyesen is. Nálam ez gyorsan ment és nagyon segítőkész volt. Itt meg lehet kérdezni, hogy milyen módon lehet fizetni, hogyan áll a ház, lesz-e valamilyen felújítás. mi a gondnok elérhetősége.

 Ugyan a lakás már megvan, a hivatalos résznek még nincs teljesen vége, remélem a szolgatók is nemsokára visszajeleznek. Ha már nekem jönnek a számlák, onnantól fogva már biztosan méginkább sajátnak fogom érezni a lakást.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elsolakasom.blog.hu/api/trackback/id/tr1916645952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása